logo Sykehuspartner

Brukerservice IKT

Her vil vi fortløpende legge ut informasjon og veiledninger til ansatte i Helse Sør-Øst fra Brukerservice IKT.

Dersom du opplever feil med tilkobling med VPN, søk på «Tilbakestilling av VPN klient» i startmenyen din, kjør programmet, og forsøk å koble til på nytt. Dersom dette ikke fungere, må du kontakte Sykehuspartner.

Brukerveiledning (PDF)

Logg på

Dersom du får feilmelding på sertifikat, klikk her (Utstedende (Buypass Class 3 CA 2)), høyreklikk og "åpne kobling i ny fane" for å laste ned nytt.

Det er avgjørende at brukere som har behov for tilganger bestiller disse via Min Sykehuspartner eller Brukerservice på vanlig måte. 

Når tilgang til Metavision og Dips er gitt, må bruker logge ut og inn av applikasjonen. For andre tjenester må man logge ut og inn av Windows.

Dersom brukere opplever problemer med sine tilganger eller kliniske systemer, er det viktig at de kontakter Brukerservice på vanlig måte gjennom Min Sykehuspartner eller telefoninnvalget for sin tjeneste. Sykehuspartner har bemannet opp disse innvalgene for å håndtere saker raskere.

Dersom bruker har fått nytt utstyr eller skal jobbe hjemmefra for første gang, må bruker huske å logge på maskinen fra nettverket på arbeidsplassen før de tar med PC-en hjem. Alle PC-er krever tilkobling til sikkert nett på arbeidsplassen ved første pålogging.

For å sikre tilstrekkelig nettverkskapasitet til kritiske tjenester, stenges det for rene underholdningsstrømmetjenester som Netflix, HBO, Viaplay og lignende på arbeidsgivers utstyr og nettverk. Strømmetjenester som nett-tv/-radio, Youtube/Vimeo og lignende holdes åpne. Ansatte i Helse Sør-Øst oppfordres allikevel til å benytte eget utstyr for strømmetjenester fremfor å benytte jobb-PC til dette formålet.

Tiltaket berører ikke gjestenettet, så pasienter vil fortsatt kunne strømme underholdningstjenester som tidligere.

Her finner du alle  DIPS Arena-veiledningene:

  Altoportalen (infocaption.com)  

Sist oppdatert 24.04.2024