Vi tilrår at du alltid nyttar siste versjon av nettlesaren din.
Eldre mann på benk i park med smarttelefon

Digitale innbyggertjenester - mine timeavtaler

Prosjektet mine timeavtaler skal utvikle og innføre en tjeneste der pasientene vil kunne logge inn på helsenorge.no, se sine timeavtaler ved helseforetaket og ha digital dialog med avdelingen om timen.   
 
Tjenesten skal: 
  • ​støtte visning og endring av timeavtaler 
  • gi mulighet for digital dialog om timeavtalen 
  • gjøre relevant informasjon tilgjengelig for pasienten 
Beslutning om at løsningen skulle innføres ble tatt i september 2022.
Løsningen omfatter i første omgang timer som er satt opp i DIPS, og vil bli produksjonssatt høsten 2025. 
 
Fase: Gjennomføring 
 

Prosjektet skal bidra til at flere møter til time, og at de som møter, er riktig forberedt.  

Mine timeavtaler er det tredje av til sammen fem trinn, for å realisere konseptet «innsikt i planlagt forløp» som skal bidra til at innbyggere får bedre innsikt i sitt eget behandlingsforløp i spesialisthelsetjenesten. Mine timeavtaler vil være en av grunnsteinene i pasientens helsetjeneste på nett.  

Tjenesten, som skal leveres på helsenorge.no, bidrar til at innbyggere får større innsikt og mulighet for medvirkning i behandlingen. Digital dialog som verktøy gjør det enklere å delta i planlegging av timene som er satt opp på sykehuset. For helsepersonellet vil den viktigste nytten av prosjektet være at de kan bruke mer tid til direkte pasientrettet arbeid.​

​​Styringsg​​ru​ppel​​​eder o​g prosjektleder 

Styringsgruppeleder: Eli Stokke Rondeel, Sykehuspartner. 
Prosjektleder:​ Solvår Bø Brobak, Sykehuspartner.
Sist oppdatert 17.06.2025